Thursday, May 13, 2010

AWARDS..

Assalamualaikum..

Happy!! Rasa diri dihargai oleh kawan-kawan.. Walau tak pernah bertemu.. Bersua muka secara live.. Tapi T rasa bahagia dikelilingi kawan-kawan begini.. Bukan bermaksud kawan-kawan yang tak bagi award ke T, T tak sayang.. T sayang semua ok? Sayang sangat-sangat.. Rasa bertuah dapat kawan macam korang.. Sporting dan best sangat.. Sayang korang semua!!

T nak tayang award yang T dapat ni.. Yang ini T rasa tak layak beno mendapatnya tau!! Tapi disebabkan terharu dan sangat tersentuh hati dengan pemberian daripada adik kesayangan blogger Kak T ni, Mek Da, http://idadamia.blogspot.com Kak T terima ia dengan penuh berbesar hati... Malu tapi Mahu gitu.. Hahaha.. Da pun pandai masak apa.. Dia rajin masak walau seorang wanita, isteri dan ibu yang bekerjaya.. Kak T sayang Da..



3 jenis lauk pauk yang suka dimasak
1. Ikan Patin Gulai Tempoyak
2. Kari Ayam
3. Ayam Masak Kicap

3 jenis pencuci mulut yang paling best pernah buat
1. Puding Roti
2. Air Koktail
3. Bubur Kacang

3 jenis biskut kegemaran time raya
1. Almond London
2. Putu Kacang
3. Makmur atau Suji (baru tempah Kuih Makmur 200 biji u.. sedap!!)

Bagi Award ni pada 3 orang rakan anda yg juga rajin memasak

1. Kak Zaiy
2. Ummizaihadi
3. Mamafami



1. Thank and link the person that give you the award.

T dapat award ni daripada kawan blogger T.. Dulu kenal kat Friendster dan Fotopages.. Shieda.. Blognya http://hyshieda.blogspot.com

Shieda.. Tq... Beri award ni pada T.. T amat-amatlah menghargainya.. Walau belum pernah ketemu, kita rasa kita dah rapat dan kenal diri masing-masingkan? U memang seorang kawan yang baik.. Harap-harap kita dapat bertemu juga satu hari nanti.. Tak sabar T nantikan saat-saat itu.. Insya Allah.. (Tak dapat jumpa Ustazah Baayah tu dapat jumpa u pun jadilah.. Hehe..)

2. Pass this award to 10/20/30/all bloggers you've recently discover.

T berbesar hati memberikan award ini kepada kawan blogger yang lain.. Sudi-sudikan ye? :-) Korang memang berhak mendapat award ini tau!! Pasal blog korang best.. Ada mesej.. Ada something yang buat T tertarik untuk membacanya selalu.. U guys rock!!

1) Fiziskandarz
2) Awien
3) Waty Varsha
4) Iza Haikal
5) Sya Idris
6) Far East
7) Mama Tisya
8) Miss Ungu Violet
9) Wilda
10) Eyya

3. Contact said blogs and let them know they've won this award
Nanti T maklumkan kepada mereka yang terlibat.. korang tunggu ok?... hehe...

4. State 7 things about yourself

1) Suka menonton tv
~ sangat-sangat suka u ols!! Cite yang bertemakan kekeluargaan, komedi, cinta, pertandingan realiti.. Cite yang berunsurkan seram tidak termasuk di dalam senarai ok? Buat gugur jantung i aje!! ~

2) Shopping
~ Duit tu taklah berkepul-kepul giler banyaknya.. Tak ada duit pun, minat dan niat nak bersoping tu tetap membara.. menyala-nyala.. Cik Abekan ado? Haha.. DASAR!! ~

3) Amik gambar
~ Sangat-sangat berminat tentang yang satu ini.. Tak kira tempat.. Tapi ada gak masanya malu nak bergambar.. Kalau tempat yang xlusive gitu.. Kadang segan nak amik gambar.. Haha.. ~

4) Gossiping
~ Oh! Bukan gossip yang itu2 ye? Gossip sesama kami kawan-kawan.. Berkisar tentang kami-kami jugak.. Orang luar tak terlibat.. Pas tu gelak suka sama-sama kami.. Bukan gossip yang buat dosa ngata orang tu ngata orang ni orait? ~

5) Suka bertukar hand phone
~ Setakat ni T dah guna 7 jenis handphone.. Setiap tahun mesti bertukar hand phone T.. Tapi tahun ni tak bertukar lagi lah.. Hajat nak tukar gak.. Daripada Nokia E71 ke Nokia N900.. Em.. Harap-harap impianku untuk memilikkinya akan tercapai.. Insya Allah.. ~

6) Suka makan
~ Haha.. Semua orang suka makan gakkan? So, tak ada peliknya kesukaan T yang satu ni.. Hehe.... ~

7) Membaca
~ T memang si ulat buku!! Tiap-tiap bulan T akan beli Jelita, In-Trend, Pa & Ma, Wanita, Nona, Anjung Seri, Seri Dewi Keluarga, Harmoni, Rapi, Rasa, Impiana, Mingguan Wanita.. Jugak kalau ada majalah lain yang berkenan di hati.. Sesuai topik-topiknya pun T beli jugak.. Novel, buku-buku motivasi juga menjadi kegilaan T.. Ada sapa-sapa yang tak suka membaca kat sini? Korang memang rugi tau!! Membaca itu jambatan ilmu.. Ha! Betullah tu... ~

2 comments:

Shieda said...

huhu..yang apron tu..memang T layak la sangat2..wakaka nanti shieda nk minta resipi refer kat T la...

MamaFaMi said...

Saalam T...

Eee sukanya mama (sambil terkinja-kinja tepuk tangan!) dapat apron pink lagi satu! Leh ganti-ganti pakai... Terima kasih banyak-banyak T sebab sudi ingat kat ma walaupun mama ni bukanlah rajin mana pun memasak... baking je sedikiiiitt rajin...