Monday, July 26, 2010

BERBEZA KE??



Assalamualaikum..

Ada beza ke di antara kedua gambar ni ye? Rasa pipi tu kurang sikit tembamnya kot? Gagaga :-* (takla.. still tembam lagi lorrr!!)

Biar T bagitahu ye? Gambar yang pertama tu T seberat 86kg dan gambar kedua tu pula T seberat 76kg.. Hasil kerja keras selama hampir 7-8 bulan yang lepas.. Tapi ada gak sorang hamba Allah tu cakap T lembab turunkan berat badan dan bandingkan T dengan orang lain yang lebih cepat penurunan berat badannya.. Sedey tau!! T separuh nak mati pergi gym hari-hari dia boleh bagi statement gitu tanpa rasa bersalah sedikit pun dan diberitahu kepada T ayat itu hampir setiap hari.... OH! KAU SUNGGUH KEJAM!! :-(

Aku tahu aku tak sekuat dan sangat berdisiplin seperti orang yang dipujinya itu.. Tapi bayangkanlah.. Kalau setiap hari ke gym.. Aku diberitahu ayat yang sama sehinggakan aku rasa macam aku ni tak berguna langsung.. Agak-agakla nak kata gitu pun.. Sekali pun dah cukup you tuturkan ayat tu pada aku.. Tak perlulah setiap hari.. Rasa macam dah give up nak terus pegi gym.. Rasa down sangat-sangat.. Aku tahu aku tak perlu ambil hati dengan kata-kata seperti itu.. Aku boleh gunakan ia sebagai booster untuk aku teruskan misi aku nak menurunkan berat badan.. Tapi tulah.. Badan aku je besar.. Tapi hati aku kecik ok.. Nok wak guano dok??

13 comments:

shimazahar said...

salam beb..

T.. 7-8 bulan T boleh turun sebanyak 10 kg.. itu kira penurunan yang sangat sihat.. tidak terlalu mendadak penurunannyaa tu.. dan lagi tak semua orang mempunyai tahap metabolisma yang sama..

gini ler T... T anggap setiap perkataan yang keluar dari mulut dia tu... sebenarnyaaa dia bagi T lagi semangat untuk T... saya tau T.. mampu untuk meneruskan semua hasrat dan cita-cita T tu...

macam saya dulu... bila orang kutuk dan keji saya... seolah-olah dia cabar saya... jadi saya sahut cabaran yang dia tu dengan hati yang terbuka.. dan bila saya berubah... terus terdiam dia....

apa-apa pun. saya sangat kagum dengan usaha T sekarang nie.. T dah banyak berubah.... caiyok beb.. u can do it.. :)

Aimi said...

T, pedulikan kata hamba Allah tu... nanti T jadi down.... teruskan usaha T pegi ke gym... bg saya biarlah penurunan berat bdn ni secara semulajadi.... bukan senang wooo nak turun..... 10kg tu dah cukup bagus w/pun makan masa sikit... w/pun byk produk2 segera kat pasaran yg blh buat berat turun dlm masa 2 @ 3 bln, saya kurang percaya yg tu... sebab nanti mudah naik semula...

T, saya ni antara kwn2 yg pernah jumpa T secara live... bagi saya, T mmg jauh berubah.... mmg dah semakin kurus dari mula2 saya kenal T...betul tu... so, jgn hiraukan mata2 mereka yg cuba nak patahkan semangat T... T harus berjuang.. InsyaAllah.. saya yakin T boleh!!!! take care dear... i always support u!!!

azueriena said...

Alahaiiii..ciannyer dier...hmm K.Azue pun dah lamer dah cuber nak mengurangkan berat badan nie...disiplin atas kiter ler...kalau T betul2 diet..x makan nasi..x makan karbohidrat..mkn buah jerk..x pun minum air kosong jerk..kompom bleh turun...x yah pegi gym...tapi itu turun cara x sihat tu...mendadak...

xperlah T..buat jerk apa T nak buat...suker hati kiter ler kann..body kiter..naik ker..turun ker..cepat ker..lambat ker...kiter punya pasal...

jgn cedey2 yerkkk...diet2 jugak...makan2 jugakk kann..exercise mmg penting...yg paling utama...T memang nampak dah kurus..jeless tauu k.azue nengok...

apa pun good luck yerkk...muuuahhhsss

Jasfyra said...

jgn pikir apa org ckp kak t, sukati kita lah kan..sibuk je org tu..saya ni lagi lah kak, xpenah turun2 naik je lebih..hahaah..tolong!!!!!

mek da ©™ said...

wah makin slim kakak aku ni..hehehee..apepun ttp comei lah. sekali sekala baca entri kak t ni..amik ko pjg lebar citer kak t..yg tak thn gambo mkn2 tu..eeeeeee

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

phewitttt.......
mmg nampak perubahannyer kak tie..
biar lambat turun..janji tetap turun and penurunan tu berterusan...chayok ler kak tie

akak anggap jer lah kata2 dia tu sebagai ayat pembakar semangat...tak pun coz' ayat jeles gitew.....biar ler dia kak tie...

Fieza79 said...

bagus penurunan yg bagus tu T...byk gak ehh turun...? teruskan usaha smpai slim ok...tp dh ok tu kurus sgt cm fieza ni tak lawo..! huhuu...tgh nk tmbah berat ni..da tips tak..heheh

Emy Omar said...

Ok la tu ruzi ada perubahan..setiap orang tak sama..orang tu tak boleh nak banding2 kan orang lain..jangan dilayan orang yang macam tu Ruzi..apa2 pun caiyok..caiyok

NiezaMan said...

Salam T,

Org mmg x leh tengok org senang, suka2 hati je nk ckp
bg akak la, biar jer depa nk ckp pe.bila penat mulut dia, berenti la dia org tu

☆ lieya latif ☆ said...

sape mulut longkang tu kak t.....mmg jahat tol....nak jek lieya lempangkan utk kak t

pada lieya byk ni kak t turun....10kg tuuuu.....byk tu kak....n honestly mmg ade beza 2 gambar tu...akak teruskan usaha...lantak laa si mulut longkang tu yeak.....

arapink said...

Salam...

nak tanya spa tu kat mane?

atty's said...

tahniah t..atas usaha t.kira berbaloi dah tu ..

jgn cepat putus asa..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

kak tie, lantak la org nak cakap ape
depa ape tahu?
kita ni ibu2 yg dah beranak ni..gemuk mmg takleh nak dipisahkan..tol tak?

lantakler depa tu
mulut longkang

janji kak tie dah berjaya turunkan 10kg
wow..penurunan yg bagusla takdela mendadak2 sgt..kang org pelik plak

heheheh sy dulu masa g gym..in 4 months sy berjaya turun 10 kg.
tapi skang dah mai balik lelemak tu lepas bersalin rafiq..uhuhhh
sy bersalin c-zer..so takleh nak bertungku bagai ..lemak2 pon dah jd degil! ngeee