Monday, April 01, 2013

To Anonymous

Anonymous
Ini punca saya bersedih. Makanan.

Ini cuma sebahagian makanan
Yang saya suap ke mulut dan makan
Ada ketika saya tidak berkesempatan
Mengambil gambar makanan di meja hidangan
Bukan isu "suami menduakan"
Alhamdulillah so far
Hampir 14 tahun berumah tangga
Hubungan kami suami isteri bahagia
Doakanlah supaya
Ianya berkekalan hendaknya
Sehingga ke hujung usia

Saya kuat makan lately
Rasanya dah tak boleh dikontrol lagi
Berat dah naik ke 86kg
Malu, malu dan malu teramat kini
Tetapi saya tidak pasti
Mana satu cara perlu dijalani
Supaya akhirnya mendapat body
Yang seperti dulu saya impi

You "Anonymous",
Ada tips mahu diberi?
Supaya body ini
Tidak lagi berisi
Dengan lemak tepu di sana juga di sini?

Saya tiada masalah peribadi
Cuma yang satu ini
Sungguh menyakitkan hati

Teringin nak kurus kembali
Tetapi nafsu makan amboi kuat sekali
Rasa rimas, benci bercampur berbahagi
Itulah sebab saya luah di sini

Semua makanan ini
Ada yang dimasak sepenuh hati
Ada juga yang saya beli
Tidak ketinggalan ada yang diberi

Waktu makan happy sekali
Perut kenyang suka hati
Badan menggemuk akibat diri
Tak beringat, ku gigitlah jari!

2 comments:

Anonymous said...

Yes... you are back dengan gambar2 makanan... Alhamdulillah terlalu happy bile baca semua family you okay... risau bila baca blog you bila you tak happy... dont worry... tetap maintain walaupun tak boleh kontrol selera makan.... yang penting sihat! Whatever it is, blog you are the best blog, penuh dengan keceriaan keluarga dan makanan... menjadi contoh dan kebanggaan kepada ramai orang, keep it up... maaf tersalah sangka sebelum ni dan happy sangat you are back dengan gambar2 makanan...

Ann Ishak said...

kalau macam tu punya lauk, saya pun tewas nafsu kak...tak mampu saya nak tahan lagi