Thursday, February 28, 2013

Pulang

Dia sudah pulang
Daku tidak lagi merasa bimbang
Sengsara seminggu telah pun hilang
Hati daku berlagu riang
Sayang abang sayang!

Tuesday, February 26, 2013

Duhai Hati

Bersabarlah duhai hati
Lusa si dia bakal kembali
Hampir seminggu dia pergi
Berkembara untuk mengenali
Tempat orang nun jauh sekali

Saatnya kini dia pulang ke sisi
Sudah tidak sabar rasanya ini!

Telefon bagaikan teman yang sejati
Sentiasa sahaja digenggami
Terima call, sms dan berwhatsapp sudah semesti
Tiada berhenti
Hingga ke penghujung hari

Ku nanti
Ku pasti
Dan yakin sekali
Abang selamat pulang ke pangkuan isteri

Anak-anak apatah lagi
Si kecil demam kerana merindui
Kami di sini gembira menanti
Buah hati yang kami sanjungi

Selamat malam si cinta hati!

Sunday, February 24, 2013

Sayang


Sayang apa khabar denganmu
Di sini ku merindukan kamu
Ku harap cintamu takkan berubah
Kerna di sini ku tetap untukmu
Sayang apa khabar denganmu
Cobalah kamu telefon diriku
Ku rindu dengar suara indahmu
Kerna dirimulah semangat hidupku
Sayang dengarlah permintaanku
Jangan ragukan cintaku
Sayang percayalah apa kataku
Kerna ku sayang kamu
Sayang dengarlah permintaanku
Jaga hatimu untukku
Sayang dengarlah bisikan hatiku
Kerna ku sayang kamu

Jangan ragukan cintaku
Percaya sayangku
Jaga hatimu untukku
Ku menyayangimu
Semangat hidupku
Ku tetap untukmu
Cintaku selalu milikmu
Kerna ku sayang kamu

Saturday, February 23, 2013

Menghitung Hari

Sayang
Ku menghitung hari
Dengan debaran di hati
Saat-saat berjauhan
Teramat menyiksakan
Sayang
Sejak engkau pergi
Waktu seakan terhenti
Dalam rindu ku bisikkan lagi namamu
Belum pernah ku alami
Keresahan yang begini
Siang malamku
Bagai tiada berbeza
Dalam hatiku bertanya
Apa kau juga gelisah
Menghitung hari
Untuk segera kembali
Sayang
Dalam percintaan
Terlalu banyak godaan
Demi kejujuran ini
Tidak ku hiraukan
Sayang
Bila kesunyian
Ku diburu kebimbangan
Apakah aku berdosa
Merasa curiga

Thursday, February 21, 2013

Separuh Jiwaku Pergi

Separuh jiwaku pergi

Namun aku pasti
Dia akan kembali
Akan pulang jua nanti

Semoga tidur akan ditemani
Mimpi yang manis sekali

Selamat malam duhai kekasih hati

Akukan setia menanti

Honey Demam

Assalamualaikum...

Dalam setahun umur Honey, dia dah sampai ke seluruh semenanjung Malaysia (kecuali Perlis), Vietnam dan Singapura. Honey demam dua kali sahaja dalam tempoh setahun ini. Nak dijadikan cerita, petang semalam Ummi dan Kak Ngah dok bermain badminton di hadapan rumah. Dan apabila ada dua orang budak perempuan ni yang jadi penonton kami, t offer mereka main sama. Bila dah Nur bermain dengan mereka, t layanlah Honey berjalan-jalan di sekitar rumah (sila lihat gambar). Seronoklah cek mek tu bukan kepalang bila orang dok lepas dia gitu. Selama ni kalau berjalan pun di dalam kawasan pagar (samada Abah atau Abang Adib yang mengawasi). Bila dah jatuh dua kali di atas jalan tar semalam, t bawalah Honey masuk ke dalam rumah. Menangislah dia nak lepas berjalan lagi. Adalah dekat sejam dia berjalan semalam (dari 6.00 - 6.50 petang). So, masa nak tidur malam tadi (dalam pukul 11.00 malam), t dah rasa badannya panas. Kemudian tidur selepas menyusu badan. Bangun berjaga pula pada pukul 3.00 - 5.00 pagi dok menangis dan merengek. Tak mahu menyusu pula dia. Me puas pujuk. Dia cuma mahu minum air masak dan makan Keropok sahaja.

Bila bangun pagi ni pun, badan dia still suam panas. Merengek dan menangis. Dekat 14 jam tak menyusu, baru tadi dia menyusu semula. Sekarang tengah lena tidur.

Alahai Honey. Janganlah buat Ummi risau begini!

Tuesday, February 19, 2013

Restoran Al-Edrus, Wangsa Maju

Assalamualaikum...

12.02.2013

Dari Port Dickson, kami ke sini for lunch. Ini kali ke dua kami makan di sini tetapi dah banyak kali Hubby tapau beli bawa balik kalau dia ada urusan ke KL seorang diri.

Memang sedap menjamu selera makan Nasi Arab di sini. Chicken Mandy & Lamb Mandy. Kebab Grill dan airnya juga. Kenyang kami makan. Syukur Alhamdulillah.

Sesudah makan, kami pun pulang ke rumah. Alhamdulillah. Semuanya selamat sampai ke rumah masing-masing.

Buat big boss, lain kali kita pergi holiday lagi iye? Terima kasihlah banyak-banyak belanja kami semua. Sayang big boss saya ni! Muah muah muah!

Paradise Lagoon Apartment, Port Dickson

Assalamualaikum...

11.02.2013

Tersedar at 6.30 pagi. Penangan penat seharian di USS semalam. Setelah mandi, bersolat Subuh & bersarapan, kami pun check out bilik. Meneruskan perjalanan ke Port Dickson pula. Last minute cari bilik di Agoda.Com. Sebelum itu, kami singgah lunch di R&R Machap.

Kami sampai di Paradise Lagoon Apartment, bersebelahan Hotel Corus Port Dickson sekitar 6.00 petang. Redha ajelah dengan keadaan bilik ni. Yang penting ada bilik walau tak seselesa mana.

Malam kami keluar dinner di Embok Village. Makan Stimboat, Nasi Goreng Cina, Ikan Pari dan Ikan Siakap Bakar, Nasi Lemak juga Sotong Celup Tepung. Alhamdulillah.

Next time i won't come here! Hari nak check out air tak ada, so me mandi ala kadar saja. Yang lain dah siap mandi, mujurlah. Dapat bilik yang paling bawah so ada something yang berbau kuat plus bau hancing juga. Sumpah! Ni kali terakhir aku stay di sini. Sebelum ni pernahlah dalam 4 kali stay di apartment ni tapi ok-ok aje. Ni yang paling teruk. Me ok lagi cuma kesian pada staff-staff Hubby coz bawa mereka bercuti ke tempat yang teruk begini.

Pulang ke rumah dalam kehampaan...

Catatan Perjalanan Ke Singapura (Part 3)

Assalamualaikum...

10.02.2013

Tersedar at 6.00 pagi. Get ready for today. USS kami datang!

Setelah siap mandi, bersolat dan bersiap, kami turun ke lobi untuk bersarapan. Ketika bersarapan, ada seorang perempuan menegur Honey. Borak punya berborak, dia mentionlah pasal satu cerita ni. "You tengok tak malam tadi drama Tomok & Yana Samsudin? Me jawab tengok. "Husband I lah yang buat drama tu" . Me pun "Oh iye ke?" Hehe... Dia pun nak bercuti ke USS juga. Sama seperti kami.

Sekitar jam 8.00, driver kami datang menjemput. Kalau semalam kami menaiki van, today kami naik Hyundai Starex. So today kami tak perlu keluar dari van untuk mengecop pasport bagai. Oh what a relief! Dah jimat masa di situ. So lain kali bolehlah kami contact driver ni lagi kalau nak masuk Singapore. Orangnya pun baik dan peramah. Borak punya borak rupanya dia orang Terengganu dan kampungnya di Jengka saja. Oh!

Ok. Kami sampai di Universal Studios Singapore sekitar 9.30 pagi. Ini merupakan kunjungan kali ke dua kami. Kali pertama adalah pada 1.5.2011. Perasaan masih teruja tapi dah boleh control sikit. Hehe... Siapalah yang tak seronok dapat pergi ke USS iye? Semua orang mesti merasai keterujaannya. Tempat wajib bergambar pula tentunyalah di hadapan bumi biru itu!

Macam biasalah, bila dah masuk ke sini, semua tempat kita nak stop untuk bergambar. Semua tempat kita nak stop main game yang disediakan. Kami pun tidak terkecuali. Mana-mana game yang tak sempat kami main dulu, kami main ini kalilah! Syok ooo. Yang paling best tentulah Transformers The Ride The Ultimate 3D Battle, Revenge Of The Mummy, Water World, Shrek 4D dan lain-lain. Menjerit tak hingat dok main game ni semua! So happening! Kali ni me tak naik roller coaster Battlestar Galactica Human di atas sebab-sebab tertentu. Oleh sebab yang tak dapat dielakkan itu, maka me rasa sangat frust juga coz tidak melakukannya ini kali. Ah so frustrated!!!!!

Walau cuaca tidak begitu baik, sekejap hujan dan mendung, namun kami semua berseronok di sini. Hujan bukanlah satu halangan buat kami untuk terus bergembira di USS. So bila berjalan tak rasa panas langsung. Mendung dingin dari pagi hingga ke petang. Masa stuck di satu tempat ni, me ternampak Rozita Che Wan, Zain, Ayu Raudhah, Zakuan serta ibu dan anak RCW. Me tengok mereka saja. Tidak terlintas di fikiran mahu ajak bergambar bagai.

Dulu kami lunch di sini juga, at Marty's Casa Del Wild di zon Madagascar. Kali ini pun lunch di sini juga. Rasa Nasi yang sungguh sedap w Ayam Panggang yang so superb! Makan waktu hujan sedang melebat, cuaca yang sejuk dingin, makan beramai-ramai, lepak santai, berbual bergurau-senda amatlah me suka sekali. Sesudah makan, rehat sekejap dan kemudian sambung main game pula.

Ok. Sekitar jam 6.00 petang kami pun pulang. Membawa semua memori manis bersama. Ada peluang dan waktu, aku datang bertemumu lagi nanti USS!

Balik hotel, semua orang pengsan! Ala, kata nak g Pasar Karat! Haish!

Catatan Perjalanan Ke Singapura (Part 2)

Assalamualaikum...

09.02.2013

Me bangun tidur pada jam 6.00 pagi. Mandi, bersolat Subuh, bersiap-siap & turun ke lobi. Bersarapan bersama dan sekitar jam 9.00 pagi, kami menaiki van yang disewa untuk membawa kami ke Kota Singa, Singapura. Settle urusan pasport, kami terus dibawa ke Pulau Sentosa.  Kami tiba di sini jam 11.00 pagi. Tempat yang dituju, Underwater World. Tiketnya driver kami sudah beli awal-awal so kami terus berjalan masuk ke dalam tempat ini. Seronok melihat ikan-ikan yang pelbagai rupa tetapi malangnya kami terlepas peluang untuk menyaksikan show Ikan Dolphin. Kami menghabiskan 2 jam di sekitar Pulau Sentosa ini dan pada pukul 1.00 tengahari, driver datang menjemput kami.

Memandangkan sudah tiba waktu lunch, kami minta dibawa ke Restoran M.A. Deen Biasa di Arab Street. Ke mana mahu pergi, kami bilang sama driver. Dia mengikut saja tanpa banyak soal. Hehe suka! Mahu makan Sup Tulang Merah di restoran ni tau! Mula-mula order 2 pinggan saja Sup Tulang Merah ni, kemudian tambah lagi sepinggan. Sedap sungguh rasanya i tell you! Sedap dicicah bersama Roti atau enak dimakan begitu sahaja. Nasi Beriani Ayam dan Kambing pun sedap. Nasi Goreng Ikan Bilis pun sedap. Airnya pulak diletakkan di dalam gelas bersaiz besar so memang puas hati makan di sini. Sedikit pun tidak berasa rugi. Chewah! Dah orang belanja, memanglah tak rasa rugikan? Hehe tq big boss! Bawa kami berjalan dan makan di tempat sedap!

Me sampai ke hari ini, masih terkenang-kenang keenakkan Sup Tulang Merah di restoran ini. Bilalah pula mahu ke sini lagi?

Selepas makan, (perut kenyang yang amat), kami minta dibawa ke Singapore Flyer. Seronok seh naik flyer ni. Of course lagik best dari Eye On Malaysia tue. Hehehe... Pengalaman baru ni. Kami semua enjoy dan teruja sepanjang masa menaikinya. Ambik gambar memanglah dah wajib ketika di dalam flyer. Wah! Seronok tak reti kawan nak kabor! Ngeeeee...

Seterusnya kami ke Merlion Park. Tengah hujan renyai, so kami berhenti mahu ambil gambar barang sebentar. Sempatlah bergambar bersama ikon Kota Singa. Tak lama di sini, dalam 40 minit dan kemudian kami ke Mustafa Centre di India Street. Sebelum sampai di sini, kami melalui Orchard Road. Ya Allah! Memang syurga untuk bershopping di sini! Tunggu sediakan wangnya sahaja! Sabar ajelah dok tengok mall yang super mewah bagai. Lagi besar daripada Pavillion di Bukit Bintang tu cik kak oiiii! Melalui mallnya sahaja me sudah terasa malu. Apatah lagi nak menjejak masuk ke dalamnya. Idoklah teman. Bukan level teman mall di sekitar Orchard Road ni wei! Sedangkan baru sekali masuk Pavillion me sudah terasa malu, apatah lagi dengan mall di sini. For me, cuma orang kaya yang layak masuk ke sini dan bershopping. Alahai!

Ok. Kami masuk ke dalam Mustafa Centre. Oh! begini keadaan kedainya. Banyak barang sungguh! Orang pun ramai jugak. Adalah me beli barang sikit. Beli iye bukan shopping! Kemudian, kami ke Masjid berdekatan untuk bersolat jamak Zohor dan Asar. Alhamdulillah.

Sebelum pulang, driver bawa kami ke Restoran Zam-Zam yang terletak di Arab Street. Kami pekena Murtabak Special di sini ok? Murtabak yang paling sedap pernah me rasa setakat hari ini.

Sehingga kini dok terkenang-kenang...

Ok.

Kami sampai di Hotel Amansari Johor Bahru sekitar jam 9.30 malam. Simpan tenaga mahu ke Universal Studios Singapore tomorrow. Cukuplah untuk hari ini.

Catatan Perjalanan Ke Singapura (Part 3) bakal menyusul nanti. Insya Allah.

Catatan Perjalanan Ke Singapura (Part 1)

Assalamualaikum...

08.02.2013

Kami bertolak dari rumah pada pukul 5.00 petang. Menunggukan suami salah seorang staff Hubby keluar dari officenya. Sementelah pula Hubby demam. Singgah seketika untuk bersolat Asar di Masjid Tasik Chini sekitar 6.30 petang. Usai bersolat, kami kemudiannya meneruskan perjalanan ke Johor Bahru. Tiba di Segamat pula sekitar jam 9.00 malam. Berhenti for dinner di Restoran Azmi Masakan Panas Pantai Timur. Masa ni sudah terasa lapar so terus berhenti makan. Padahal banyak lagi kedai makan di bandar Segamat. Sudah makan, kami beredar keluar. Cuak aje rasa di sepanjang perjalanan coz Hubby tak sihat. Tiba-tiba pula sakit kepala dan demam. Cari ubat di farmasi sahaja tengah hari tadi dan balik rumah tidur berehat sebelum gerak ke Johor Bahru. Mujurlah Hubby ok. Me sangat-sangatlah bimbang sepanjang perjalanan. Iyelah, Hubby tak sihat. Perjalanan masih jauh. Malam semakin melarut. Takut memikirkan kemungkinan yang bakal tiba. Kemudian, Hubby berhenti sekejap di R&R Machap. Dia bilang mahu basuh muka dan cari makanan serta minuman. Hubby dukung Honey keluar sama. Me & the kids duduk dalam car saja. Depa dok tidur di belakang. Tak sedar apa dah. Dari situ, kami terus meneruskan perjalanan ke destinasi. Kalau dinner tadi me order Mee Goreng Basah dan Milo Panas, kali ini perut terisi dengan Ice Cream Baskin Robins, Pau Kacang Merah juga Teh Tarik. Mata dan badan kembali segar dibuatnya. Kami selamat sampai akhirnya di Hotel Amansari, Johor Bahru jam 1.00 pagi (Kali terakhir kami ke JB adalah 2 tahun lepas, stay di Tune Hotel. Masa tu tujuannya adalah untuk ke USS). Hampir 8 jam perjalanan Temerloh ke Johor Bahru. Oh my! Memang sangat penat dan letih yang teramat tetapi tidak dapat tidur awal juga kerana cek mek Honey tak mahu tidur lagi. Dia dah tidur lama di dalam kereta tadi. Sekitar 2.30 pagi baru me tertidur selepas berjaya menidurkannya.

Catatan Perjalanan Ke Singapura (Part 2) bakal menyusul.

Bila?

Mahu aku bercerita...

Tentang apa?
Bila?

Esok mungkin
Cerita keriangan
Suka dan duka
Catatan perjalanan ke Kota Singa

Ada umur panjang
Akan ku sambung esok hari

Kau tunggu saja dan nanti
Tiba masa untuk aku beradu bermimpi

Thursday, February 07, 2013

DIA

Dia teman berbicara
Dia teman berkata-kata
Dia teman tatkala risau
Dia teman tatkala galau
Dia teman bergurau
Dia teman bercanda
Dia teman bermanja
Dia teman tatkala suka
Dia teman tatkala duka
Dia teman bergaduh
Dia teman ketawa
Dia teman menangis
Dia teman bershopping
Dia teman tatkala pening
Dia teman tatkala rungsing
Dia teman tatkala terasing
Dia teman yang happening
Dia teman berbaring
Dia teman berguling
Dia teman bermain
Dia teman di dapur
Dia teman memasak
Dia teman bergasak
Dia teman bergalak
Dia teman bergelak
Dia teman melawak
Dia teman melasak
Dia teman melepak
Dia teman bergumpal
Dia teman berbual
Dia teman mengadu hal
Dia teman melipat kain
Dia teman mengemas
Dia teman tatkala rimas
Dia teman tatkala bosan
Dia teman tidurku
Dia teman beradu
Dia teman memandu
Dia teman mengadu
Dia teman menonton tv
Dia teman berhibur
Dia teman berlibur
Dia teman bersolat
Dia teman mengaji
Dia teman berzanji
Dia teman menyanyi
Dia teman menari
Dia teman yang abadi
Dia teman mengira
Dia teman mengeja
Dia teman membaca
Dia teman makanku
Dia teman minumku
Dia teman tatkala busy
Dia teman tatkala happy
Dia teman tatkala sunyi
Dia teman tatkala sepi
Dia teman sepanjang hari
Dia teman yang sejati
Dia teman yang amat bererti
Dia teman yang tiada pengganti
Dia teman yang manis sekali
Dia teman yang cantik suci
Dia teman menawan hati
Dia teman terindah persis bidadari
Dia teman dengan wajah berseri
Dia teman untuk segala hari
Dia teman setia amanah Ilahi
Dia teman yang berbau wangi
Dia kiriman dari syurga sejak azali
Dia teman yang pandai memujuk
Tatkala daku sedang merajuk
Dia teman sebaik-baik kejadian
Dia
Dan segala-galanya tentang Dia
Semuanya
Apa sahaja tentang Dia
Dialah Dia
Dia si cilik Honey
Dialah dia si madu
Dia si anak bongsu

Dia
Racun dan penawar Ummi
Dia
Kesayangan Ummi
Dia
Honey kebanggaan Ummi

Friday, February 01, 2013

GERAK HATI

Assalamualaikum...

Daku punya gerak hati yang sangat kuat. Ianya seperti ini. Bila daku terfikirkan seseorang, tak lama lagi muncullah orang itu. Atau daku akan mendapat berita darinya. Tak kira mereka dari kalangan keluarga atau pun kawan-kawan. Macam ketika tiba-tiba daku berkata begini, "dah lama tak dengar lagu sekian-sekian", eh tiba-tiba lagu tersebut daku dengar di radio atau "dah lama tak dengar pasal artis tu", tiba-tiba terbaca di majalah atau surat khabar tentangnya. Daku juga boleh membaca "suara" orang di dalam talian telefon. Kita boleh "rasa" samada mereka suka atau tidak ketika berbicara dengan kita pada masa itu. Rasanya setiap daripada kita pun punya "rasa" inikan? Sesuatu yang tak disangka. Ia datang dengan sendiri. Tanpa kita selalu memikirkannya. Tiba-tiba dia muncul begitu sahaja.

Ini apa yang berlaku pada hari ini.

Sudah agak lama tidak menelefon emak saudaraku, Mok Su di Tanah Merah, Kelantan. Subuh tadi daku terjaga (semasa orang sedang membaca Al-Quran sebelum azan). Daku termimpikannya. Mimpi berbual bersama sepupu (anaknya). Bila ku tanyakan khabar Mok Su kepada sepupuku, dia berkata "Mok Su dah lama...... " Ayatnya tergantung. Lantas daku tersedar dari lena. Memang dah lama terfikirkannya dan hasrat hati mahu menelefonnya untuk bertanya khabar. Tetapi seringkali hasrat itu tertangguh-tangguh. Maka tadi, daku menelefonnya. Mok Su menjawab. Daku tanya,  "Mok Su tengah tidur ke?" Dia menjawab perlahan, "Mok Su demam!" Ya Allah, bersalahnya daku tatkala itu. Setelah berbual seketika (tak lama coz daku rasakan kesakitannya itu, so biarlah dia berehat dulu), daku meminta maaf kerana sudah lama tidak menelefon. "Lama" di sini adalah dalam 3-4 bulan. Daku berkata "bukan tak ingat, bukan tak mahu menelefon tapi ianya sering tertangguh-tangguh". Mok Su jawab, "tak apa, Mok Su faham" (selagi boleh dia mahu menjaga hatiku). Bila daku meminta maaf, dia pun meminta maaf juga (sesuatu yang daku rasakan tidak wajar kerana dia tidak melakukan apa-apa kesalahan terhadap diriku!) Lantas dia berkata di dalam tangisannya yang semakin melebat, dengan suara yang tertahan-tahan, "Mok Su tak anggap T anak saudara Mok Su, Mok Su anggap T macam anak Mok Su sendiri. Ya Allah, air mataku mengalir laju tatkala itu! Betapa daku bersalah tidak menelefon bertanyakan khabarnya walau sebentar cuma. Betapa daku mementingkan diri. Tidak punya waktu bertanyakan khabarnya kerana dia cuma Emak Saudaraku! Orang tua yang cuma mengharapkan sedikit waktu dari kita. Tak ke mana masa dan duit kalau mahu menelefon orang tua. 10-20 minit sudah lebih dari mencukupi. Tak jatuh bankrap atau muflis hanya disebabkan itu. Biarlah bukan ibu sendiri, Emak Saudara itu anggaplah juga sebagai ibu sendiri.

Pengakhiran kata dengan Mok Su tadi, "Ma, raya cina ni T kelik kelate. Nok jupo Ma & Abah (Mok Su & Pok Su). Mok Su masih di dalam tangisan tatkala daku ucapkan bye-bye & Assalamualaikum.

T sayang Mok Su & Pok Su. T sayang Ma & Abah.

Sayang sebanyak sayang yang ada.

Pagi tadi bulu mata belah kanan daku gugur ke pipi. Siapa di antara kalian yang rindukan daku? Daku agak Mok Su barangkali. Orang jauh yang sedang merindu. Oh!

JUMAAT YANG BERKAT

Assalamualaikum...

Adib dan Nur sebelum turun rumah nak ke sekolah today.

Salam pagi Jumaat yang berkat! Semoga apa sahaja yang kita lakukan hari ini mendapat berkat & rahmat dari Allah S.W.T.

Insya Allah. Sama-sama kita doakan.

DATE YANG CUN

Assalamualaikum...

Date yang cun! Semalam & today. Semalam 31113 & today 1213. Tidak memberikan apa-apa makna but it's something right? ;-)

DARUL TOMYAM, TEMERLOH

Assalamualaikum...

Dinner di Darul Tomyam, Batu Satu, Temerloh semalam. Makan 4 beranak coz Nur pergi ke kelas tuisyen. Adib dah baik daripada demam tonsil. Tak pergi sekolah 3 hari. Today dah pergi sekolah dah. Alhamdulillah.

T order Tomyam Campur, Lala Pedas, Sotong Celup Tepung, Sayur Kailan & Kerabu Suun. Semua makan berasa & sedap for my tekak. Recommended to all. Ini kali ke dua kami makan di sini. Biasanya kami bungkus makanan & bawa balik ke rumah sahaja. Kenyang makan, Alhamdulillah, kami pulang ke rumah.

Kelihatan si cilik Honey yang berdiri di tepi kerusi. Ke hulu ke hilir "melawat kawasan". Pergi je menegur orang dari meja ke meja. Ada satu meja tu, ada dua baby duduk dalam baby chair. Boys. Ditegurnya budak tu. Salah seorang emaknya beri Honey Keropok. Hai budak mesra alam ni. Tak takut ke orang langsonglah!