Posts

Showing posts from July, 2010

SELAMAT HARI JADI ABAH...

Image
Assalamualaikum...

Selamat Hari Jadi Abah!! Abah sambut ulantahun kelahirannya yang ke 63 tahun ini. Alhamdulillah.. Walaupun Abah ada penyakit Diabetes, Abah masih sihat dan bila anak-anaknya balik berkumpul di rumah Kuala Krau.. Dia makin bertambah sihat.. Semoga Abah terus dilanjutkan usia, sihat tubuh badan dan berbahagia selalu.. Amin..

** Masa nak g tadika dulu.. Abah siapkan aku pegi sekolah.. Dia sikat dan tocangkan rambut aku.. Bawa aku naik basikal g tadika.. Masa balik pun dia ambil.. Walau dia tengah sibuk bekerja di KTM masa tu.. Nak pergi sekolah dia bawa aku naik motosikal.. Tu masa di sekolah Kuala Krau.. Masa di Sekolah Vokasional Sanggang, dia bawa aku g tunggu bas dalam pukul 6.00 pagi.. Tunggu bas nak pergi sekolah.. Apa-apa pun aku hargai jasa dan pengorbanan Abah membesarkan aku selama ini sehingga aku betu-betul BESAR kini.. Terima kasih Abah.. Di atas segala-galanya yang kau lakukan untuk aku.. Sayang Abah Sayang... **

BILA CINTA DIDUSTA

Image
Amri terdiam mendengar kata-kata yang terpancul daripada mulutku. Suasana bungkam seketika. Aku dapat merasakan getaran yang bergelodak di jiwanya. Ya Allah!! Kuatkanlah semangat hamba-Mu untuk menghadapi keadaan ini. Aku berdoa di dalam hati. Dan, di saat kakiku melangkah pergi, Amri menyeru namaku, "Shafika, Abang tahu Abang bersalah. Tapi berilah Abang peluang untuk membetulkan kesalahan yang telah Abang lakukan ini". Dia merayu lagi. Sama seperti setiap kali dia cuba memujukku. "Tidak Abang, Fika telah banyak beri peluang untuk Abang membetulkan kesalahan Abang. Bukan kali ini saja. Sudah banyak kali Fika bersabar dengan karenah Abang. Fika sudah muak dengan rayuan Abang. Kali ini keputusan Fika nekad. Kita putus saja dan jangan Abang cari Fika lagi. Fika dah serik Abang!! Maafkan Fika. Fika pergi dulu". Dan aku tanpa rasa bersalah dan ragu-ragu, melangkah pergi meninggalkan bakal suamiku itu tanpa menoleh lagi kepadanya. Ku dengar suara Amri terus memangg…

TAKZIAH SHIMA

Image
Assalamualaikum..

Kawan T, Shima Zahar (http://shimazahar.blogspot.com) telah kehilangan Abahnya yang tersayang.. T pun tak pasti samada Arwah meninggal malam tadi atau pagi ni.. Salam takziah buat Shima dan family.. Semoga U kuat menghadapi ujian Allah yang satu ini.. Dia Maha Mengetahui.. U kena kuat demi anak di dalam kandungan mu itu.. Semua yang berlaku sudah menjadi ketentuan-Nya.. Bersabarlah Shima.. Tabah menghadapi dugaan ini.. Aku ada di sini.. Jika kau memerlukan..

KENDURI MENYAMBUT MENANTU...

Image
Assalamualaikum..

100710

Giliran kenduri di rumah kami.. Meraikan pengantin.. Menyambut Menantu pulak.. Alhamdulillah.. Segalanya berjalan dengan lancar.. Tetamu yang ramai datang bertandang.. Lauk-pauk yang sedap dan lebih daripada cukup (kalau tak sedap dan tak cukup, malu tuan rumah weh!!), berjumpa kawan-kawan dan sedara-mara. Cuma satu yang tak best.. Huk3!! Tak ada gambar kami sekeluarga di atas pelamin bersama pengantin.. Haru betul.. Bz sampai tak ingat nak bergambar bersama mereka di atas pelamin.. Ralat sungguh rasanya hati.. Alahai....



Family mertua aku tengah menjamu selera.. Aku pukul 4.30 petang baru makan.. Tak lapar.. Dahaga je.. Bz melayan tetamu yang datang bertandang.. Seronok melayan diaorang.. Masa inilah nak berjumpa pun.. Hari-hari lain payah nak jumpakan??



Tengok pengantin bersanding sat..




Ni saja gambar aku dan kids.. Diaorang tah menghilang ke mana tah.. Time nak bergambar je diaorang hilang.. Time nak bergambar je diaorang hilang.. Habis tu camno?? Grrrrrrr!!!!!



RESTORAN AL-RAWSHA

Image
Assalamualaikum

Kali ke dua datang makan kat sini
Restoran Al-Rawsha di Jalan Ampang
Sangat-sangat sedap
Sekali!
Tengoklah nasi dalam pinggan tu
Memang sedap tapi tak berhabis makan sebab
Banyak sangat nasinya!



Adib makan Lamb Chop