Monday, October 13, 2014

Eagle Ranch Resort, Port Dickson

Assalamualaikum...

14.9.2014

Alhamdulillah. Kami tiba di Eagle Ranch Resort, Port Dickson pada pukul 5.15 petang. Pernah datang survey ke sini dulu pada bulan April baru ni. Lepas check out dari Best Western Prima Inland Sea Resort. Masa tu kami dah booking bilik di Hotel Thistle. So, memang memendam perasaan dan keinginan untuk datang tidur bermalam di sini. Nak-nak selepas melihat Instagram Betty Rahmat dan a few friends yang datang berkunjung ke sini. In a simple word, hotel ini awesome sangat kau!

Mr. Hubby booking bilik thru booking.com. Ambil bilik jenis Kampung House. I teringin jugak nak tidur dalam bilik Bandwagon, Tepee, Log Cabin and Paddock Chalet. Semua bilik best ah! Kena pergi lagi dan lagi nanti! Banyak kali pergi pun tak rasa bosan kot. Aktiviti pun banyak tapi disebabkan masa yang terhad kami berjalan-jalan di sekitar resort saja. Hari dah petang so mandi kolam pun tidak. Ambil gambar dulu pada hari ni.

Tengoklah gambar-gambar kami ni. Tak teringin nak datang jugak ke?

Hihihi...

Kampung Houses. Bilik kami yang belah kanan. Setiap block ni ada 4 bilik ye?
Bilik kami.
View menghadap Tepees. Kolam renang di sebelah kiri Kampung House ni.
Di dalam bilik air.
Bilik kami di bahagian bawah belah Adib tu. Ada 4 bilik di setiap rumah macam ni. Bukan keseluruhannya bilik kami. 
Depan pintu masuk bilik kami sahaja. So, memang berbaulah akan si kuda ini iya bila angin bertiup sepoi-sepoi bahasa. Bau bahan buangan dia. Bila dok mandi dalam bilik air. Sebab bilik air tak ada bumbung. Jenis open gitu. Hiks!
Konon nak g mandi tapi hari dah lewat senja pun. Berjalan-jalan di sekitar resort saja. 
Tepees yeah!
Tempat favourite I dekat resort ni!

1 comment:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

Assalamualaikum Tie...
Memang teringin juga nak pegi situ Tie... dah byk kali juga tengok member2 yg pegi sini.. tp belum ada rezeki lagi nampaknya.. kena ambik order kuih lebih sikit baru dpt pegi kot.. hehehe...

Happy Birthday Baby Manis

Assalamualaikum,  Hari ini baby Covid Ummi ni dah genap setahun. Begitu pantas masa berlalu ya? Baru rasa macam semalam sahaja Ummi melahirk...