Skip to main content

Erti Sejati

Peritnya berada di dalam kondisi
Dilayan hina sebegini
Waktu suka direbut dan dibelai
Tatkala benci
Campak saja sesuka hati
Sesedap rasa aku kau khianati.

Aku tidak bijak seperti kau yang bertuah
Selalu salah memilih langkah
Tiada arah pula untuk diredah
Menanti masa sahaja untuk rebah.

Layaknya aku seumpama sampah
Dibuangnya pula bersepah-sepah
Terbiar kaku tidak dikisah
Tidak dipeduli tidak diendah
Hanya diperlukan ketika susah.

Namun aku juga punya hati
Ada rasa dan kemahuan untuk dituruti
Biarlah untuk sekali ini
Aku pergi demi diri sendiri
Agar kau dapat mengerti
Serta memahami apa itu erti sejati.

Entah
Aku pasrah
Terus dibuai perasaan yang meresah.

Punah ranah.

Dan berkesudahannya aku parah.
Kesudahan aku parah.

Comments

Anonymous said…
Bagus puisi ini.. sangat menyentuh perasaan..

Popular posts from this blog

Riverside 3rd Point Beach Motel, Cherating

Klana Beach Resort, Port Dickson

Assalamualaikum...
15.9.2014
Kami tiba di Klana Beach Resort, Port Dickson pada pukul 2.00 petang. Very Islamic resort tau uols! Bacaan ayat Al-Quraan diperdengarkan di ruang lobi. First time kami datang ke sini. Terletak di atas bukit dan jalan masuknya berdekatan Ancasa All Suites Resort & Spa. Kalau nak ke Ancasa tu kita ambik jalan kanan, tapi kalau nak ke Klana Beach Resort, kita ambil jalan ke kiri. Masuk ke dalam sikit dan ambil jalan kanan. Menghadap ke arah pantai.
Masuk ke dalam bilik, berehat, mandi dan bersolat jamak Zohor dan Asar. Jam 5.00 petang, kami turun untuk mandi di kolam renang dan seterusnya turun ke pantai.
Cuaca panas terik. Sangat! Dalam pukul 6.40 petang gitu, barulah cuaca bertukar redup dan semakin menggelap. View sangat cantik seperti gambar-gambar yang I paparkan ini. So breathtaking views.
Cubalah datang sendiri dan alamilah pengalaman seperti kami. Klana Beach Resort, Port Dickson pasti menjadi pilihan kami lagi selain Eagle Ranch Resort. Cuma y…

SAVE BABY TAQHIF

Assalamualaikum...

Mohon share dan bantuan tuan puan yang budiman. Baby Taqhif merupakan bayi yang berusia 9 hari dan anak kepada my friend, Sariza Omar. Beliau memerlukan RM50K ASAP untuk membiayai operasi pembedahan kerana komplikasi jantung yang dialami oleh anaknya. Facebook beliau, Chik Eiza dan page Taqhif, Save Baby Taqhif.
Doakan Baby Taqhif sembuh dan dapat membesar dengan sihat. Pertolongan dan bantuan yang tuan puan berikan saya dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.
Saya tidak mendapat sebarang faedah di dalam perkara ini. Niat cuma membantu kawan sahaja. Hanya Allah yang bisa membalas jasa baik tuan puan sekalian.
Terima kasih.
Eiza & suami, bertabahlah. Be strong for Baby Taqhif. Ini ujian Allah kepada kalian berdua. Kita berusaha, berdoa dan bertawakal. Insya Allah, Allah akan menyelamatkan Baby Taqhif.