Skip to main content

Pergilah Dan Jangan Pulang Kembali

Betullah seperti apa yang diperkatakan orang selama ini.

Pada saat kamu ditimpa kesusahan, akan ada  manusia berhati mulia yang cuba menghulurkan bantuan. Tidak kira dari segi atau apa pun bentuk pertolongan yang diberi. Tanpa kamu sendiri menyangka mereka sudi untuk datang membantu.

Sedangkan ada di antara mereka yang berada di kalangan kamu tatkala duduk bersuka ria dan galak bergembira, lenyap. Sunyi sepi tidak berbunyi lagi. Walau hanya untuk bertanya khabar sepatah ayat cuma. Sudah menghilangkan diri entah pergi ke pelosok mana.  Aku pun tidaklah begitu pasti. Just like that! Hilang tanpa berjaya untuk dikesan jejak kaki.

Terima kasih. Kerana menyedarkan aku. Memberi peringatan hebat sebegini. Silakan pergi dan tidak perlu mengetuk pintu lagi untuk pulang kembali. Aku sudah faham dan mengerti. Maklum benar dengan lagak dan tingkah laku yang sudah biasa menyakitkan hati.

Comments

Popular posts from this blog

Riverside 3rd Point Beach Motel, Cherating

Klana Beach Resort, Port Dickson

Assalamualaikum...
15.9.2014
Kami tiba di Klana Beach Resort, Port Dickson pada pukul 2.00 petang. Very Islamic resort tau uols! Bacaan ayat Al-Quraan diperdengarkan di ruang lobi. First time kami datang ke sini. Terletak di atas bukit dan jalan masuknya berdekatan Ancasa All Suites Resort & Spa. Kalau nak ke Ancasa tu kita ambik jalan kanan, tapi kalau nak ke Klana Beach Resort, kita ambil jalan ke kiri. Masuk ke dalam sikit dan ambil jalan kanan. Menghadap ke arah pantai.
Masuk ke dalam bilik, berehat, mandi dan bersolat jamak Zohor dan Asar. Jam 5.00 petang, kami turun untuk mandi di kolam renang dan seterusnya turun ke pantai.
Cuaca panas terik. Sangat! Dalam pukul 6.40 petang gitu, barulah cuaca bertukar redup dan semakin menggelap. View sangat cantik seperti gambar-gambar yang I paparkan ini. So breathtaking views.
Cubalah datang sendiri dan alamilah pengalaman seperti kami. Klana Beach Resort, Port Dickson pasti menjadi pilihan kami lagi selain Eagle Ranch Resort. Cuma y…

The Taaras Beach Resort & Spa, Pulau Redang

Assalamualaikum...
Day 3 at Pulau Redang
16.3.2015
Bangun bersolat Subuh dan kemudiannya keluar berjalan kaki ke lobi untuk bersarapan di cafe hotel. Segar terasa menghirup udara di sini. After makan-makan yang best super sedap delicious,  ha gitu! dan ditemani ketua chef yang sangat friendly di sini, (beliau yang suggest supaya pergi buat jungle trekking semalam), kami berjalan-jalan di sekitar resort untuk mengambil gambar buat terakhir kali. Eh! Hopefully, boley datang ke sini lagi one fine day. Hihihi...
Ha, ni baru ada gambar pool yang jelas berbanding entry semalam. Seronok je melayan bebudak ni dok bermandi-manda. Orang tak ramai so apa lagi? Ini kolam kami yang punyalah!
Masuk ke bilik, berkemas kain baju (actually tak nak balik lagi, haha!), kami pun ke lobi dengan menaiki buggy. Selepas urusan daftar keluar selesai, kami dihantar ke jeti dengan menaiki sebuah van. Tiba di jeti, kami singgah untuk lunch di sebuah kedai makan. Kedai "Orang Kelantan". Paper Kosmo suk…