Skip to main content

Pergilah Dan Jangan Pulang Kembali

Betullah seperti apa yang diperkatakan orang selama ini.

Pada saat kamu ditimpa kesusahan, akan ada  manusia berhati mulia yang cuba menghulurkan bantuan. Tidak kira dari segi atau apa pun bentuk pertolongan yang diberi. Tanpa kamu sendiri menyangka mereka sudi untuk datang membantu.

Sedangkan ada di antara mereka yang berada di kalangan kamu tatkala duduk bersuka ria dan galak bergembira, lenyap. Sunyi sepi tidak berbunyi lagi. Walau hanya untuk bertanya khabar sepatah ayat cuma. Sudah menghilangkan diri entah pergi ke pelosok mana.  Aku pun tidaklah begitu pasti. Just like that! Hilang tanpa berjaya untuk dikesan jejak kaki.

Terima kasih. Kerana menyedarkan aku. Memberi peringatan hebat sebegini. Silakan pergi dan tidak perlu mengetuk pintu lagi untuk pulang kembali. Aku sudah faham dan mengerti. Maklum benar dengan lagak dan tingkah laku yang sudah biasa menyakitkan hati.

Comments

Popular posts from this blog

Riverside 3rd Point Beach Motel, Cherating

Klana Beach Resort, Port Dickson

Assalamualaikum...
15.9.2014
Kami tiba di Klana Beach Resort, Port Dickson pada pukul 2.00 petang. Very Islamic resort tau uols! Bacaan ayat Al-Quraan diperdengarkan di ruang lobi. First time kami datang ke sini. Terletak di atas bukit dan jalan masuknya berdekatan Ancasa All Suites Resort & Spa. Kalau nak ke Ancasa tu kita ambik jalan kanan, tapi kalau nak ke Klana Beach Resort, kita ambil jalan ke kiri. Masuk ke dalam sikit dan ambil jalan kanan. Menghadap ke arah pantai.
Masuk ke dalam bilik, berehat, mandi dan bersolat jamak Zohor dan Asar. Jam 5.00 petang, kami turun untuk mandi di kolam renang dan seterusnya turun ke pantai.
Cuaca panas terik. Sangat! Dalam pukul 6.40 petang gitu, barulah cuaca bertukar redup dan semakin menggelap. View sangat cantik seperti gambar-gambar yang I paparkan ini. So breathtaking views.
Cubalah datang sendiri dan alamilah pengalaman seperti kami. Klana Beach Resort, Port Dickson pasti menjadi pilihan kami lagi selain Eagle Ranch Resort. Cuma y…

SAVE BABY TAQHIF

Assalamualaikum...

Mohon share dan bantuan tuan puan yang budiman. Baby Taqhif merupakan bayi yang berusia 9 hari dan anak kepada my friend, Sariza Omar. Beliau memerlukan RM50K ASAP untuk membiayai operasi pembedahan kerana komplikasi jantung yang dialami oleh anaknya. Facebook beliau, Chik Eiza dan page Taqhif, Save Baby Taqhif.
Doakan Baby Taqhif sembuh dan dapat membesar dengan sihat. Pertolongan dan bantuan yang tuan puan berikan saya dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.
Saya tidak mendapat sebarang faedah di dalam perkara ini. Niat cuma membantu kawan sahaja. Hanya Allah yang bisa membalas jasa baik tuan puan sekalian.
Terima kasih.
Eiza & suami, bertabahlah. Be strong for Baby Taqhif. Ini ujian Allah kepada kalian berdua. Kita berusaha, berdoa dan bertawakal. Insya Allah, Allah akan menyelamatkan Baby Taqhif.